Aart en Tiny van den Broek

We gaan het gewoon proberen!

Na jarenlang gekampeerd te hebben met de tent (in verschillende gezinssamenstellingen, in kleine èn grote tenten), waren we toe aan wat meer comfort. De jaren gaan tenslotte tellen;)

Vorig jaar een huisje in Frankrijk gehuurd. Geen succes.. Wij zijn een ‘campingstel’, wij gedijen bij ontmoetingen en verhalen. En omdat de camping een prachtige micro kosmos is, zetten we daar het liefst ons stoeltje neer. Dus, er moest een camper gehuurd worden, want dat wilden wij toch graag eens proberen!

Na veel gegoogel kwamen we (vanuit Almere) in de Achterhoek terecht. Van alle sites met camperverhuur, kwam Oortgiese toch echt als winnaar uit de bus. No nonsens, helder verhaal en niet in de laatste plaats vanwege de hond-vriendelijkheid. Want onze zwarte labrador, die moest mee!
Dus: we huurden een prachtige camper en besloten om zoveel mogelijk te rijden en te verkassen, om te zien of het ons pakkie-an was.

We vertrokken afgelopen maand en stuurden vol goede moed richting het zuiden.
Maar hadden we nou een camper of een kleine vrachtwagen? Sjonge, wat was dat ding groot! Even wennen…

En gereden hebben we. Van Baak naar Maastricht, om te beginnen. De volgende dag koers naar de Elzas en daar een camperplek gevonden bij een wijnboer. Geweldige plek en fantastisch uitzicht.

En doorrrr… naar het Lago Maggiore, waar we op een prachtige camping stonden en we ons al thuis begonnen te voelen in ons huis op wielen. Onze labrador had het al meteen naar haar zin. Die lag prinsheerlijk in de weg en onderweg alleen maar te snurken in haar mand.

Van het Lago Maggiore zakten we af naar Cinque Terre, waar we ook flink moesten klimmen om op een camperplaats te komen met uitzicht op zee (in de winter dan, want nu was het iets te groen). Daarna een paar dagen Gardameer en weer klimmen.

Via de Brenner richting Nederland, met 3 stops in Duitsland. Wederom op prachtige campings!

Na een kleine 2 weken reden we weer het terrein bij Oortgiese op, de vakantie was voorbij gevlogen en we waren overtuigd. Een camper, dat is echt wel ons pakkie-an. En deze camper was geweldig. We waren van alle gemakken voorzien en hij bracht ons overal.

De volgende camper wordt weer bij Oortgiese gehuurd en hopelijk kunnen we er over een paar jaar een eigen exemplaar aanschaffen.
Dank voor de goede zorgen, het was een fantastische ervaring!