Ingrid en Aafke

Begin september 2018 hebben wij voor het eerst een camperrondreis gemaakt. Ons doel was Engeland: Yorkshire. Het was een geweldige vakantie!
In februari hadden we al een camper geboekt bij Oortgiese campers. Eigenaar Janno voelde perfect aan welke camper voor ons als nieuwbakken camperaars geschikt zou zijn. Hij nam alle tijd voor ons en alle vragen, ook die we in aanloop naar de vakantie hadden, werden altijd naar tevredenheid beantwoord.
Met een bijna nieuwe, perfect schone camper, welke van alle gemakken was voorzien én na een gedegen, duidelijke uitleg van Janno vertrokken we naar Hoek van Holland waar de nachtboot ons naar Harwich bracht. Daar begon onze reis naar het Noorden. Met onze Adria(an), zo hadden we “onze” camper inmiddels genoemd, was het prettig rijden, zeker ook, omdat het een automaat was. Het links rijden was geen probleem; de Engelsen zijn erg galant op de weg. Twee dames in een camper in Engeland trok nog wel eens bekijks, maar we voelden ons stoere “wijven” .
Onze eerste camping lag in de Midlands en vanuit daar zijn we naar Yorkshire gereden, waar we op vijf verschillende campings hebben gestaan. Het installeren van de camper ging op elke camping sneller, we hadden onze taakverdeling. Zo konden we vaak al na een half uurtje van een drankje genieten voor de camper!
Tijdens onze rondreis hebben we de stad York bezocht, een wandeling gemaakt door National Park North York Moors, de kustplaats Whitby bezocht en Castle Howard en Wimpole Estate bewonderd.
Na twaalf dagen toeren door het prachtige Yorkshire zat onze vakantie erop en hebben we met enige weemoed afscheid genomen van “onze Adria(an)”. Het rijden in een personenauto was weer even wennen, we hadden het gevoel dat we op de grond zaten net als in een botsautootje!
Een camperreis is voor ons zeker voor herhaling vatbaar en voor de huur van een camper komen we dan zeker bij Oortgiese Campers terug!