René & Loes; Laag Keppel

September 2015

Met de camper op vakantie

Onze buurman heeft al jarenlang een camper en het is nu niet zo, dat wat de buurman heeft , wij ook moeten hebben. Mijn vriend (René) zei vaak, “dat lijkt mij ook wel wat om met een camper op vakantie te gaan”. Maar daar bleef het ook bij. Totdat, na een aantal jaren onze vakanties nogal wat tegengevallen waren en René wéér zei “met een camper op vakantie gaan, dat lijkt mij wel wat”. Laat nou in diezelfde week een advertentie in de krant staan over een open dag bij Camperverhuur Oortgiese in Baak en dat is voor ons heel dichtbij huis. Nou, dat was dus een goede reden om eens te gaan kijken.

Nog nooit hebben wij gekampeerd dus voor ons was alles nieuw. De ene camper was nog mooier dan de ander. Wij werden netjes te woord gestaan door een medewerker en we werden dolenthousiast . Hij liet ons de indeling van de camper zien en vertelde erover. René en ik vonden het geweldig en het duurde niet lang of we hadden besloten er een te huren. Het was een heerlijk gevoel om te weten wat we gingen doen deze zomer, nl. met de camper op vakantie.

We hadden nog tijd genoeg om te bedenken waar we naar toe wilden reizen. Maar ook daar waren we snel uit. Het werd een reis langs de Donau op weg naar Wenen en daarna zouden we wel verder zien. De tijd ging snel en al gauw stond de prachtige camper bij ons op de oprit. Ik had een hele dag de tijd om hem in te pakken en dat is ook een hele dag geworden. Je kunt alles meenemen en dan nog houd je ruimte over. Geweldig.

Wij vonden het allebei wel een beetje spannend maar wel gezonde spanning. Op vrijdagmorgen zijn we vertrokken. Eerst een groot deel over de snelweg want we wilden snel een eind van huis zijn. De weersvooruitzichten waren goed, dat troffen we maar weer. Onderweg een camping zoeken is ook geen probleem. In de campinggids die we meegekregen hadden en zelf hadden wij er ook een bij ons, konden we gemakkelijk een camping vinden. Onderweg je eigen kopje koffie drinken en een broodje eten is heel gezellig. Je hebt je eigen “huisje”bij je en je voelt de vrijheid om je heen. Hoe fijn is dat!

Omdat het toch wel in het naseizoen is, is het geen probleem om een plaats te krijgen op een camping. Dat is dan weer een voordeel. René zorgde ervoor dat de toilet op tijd geleegd werd en er voldoende water was. Nergens geen probleem. Dat is prima geregeld op de camping.

De eerste dagen was het wel even wennen. Waar ligt dit en waar ligt dat maar na een dag of drie hadden wij onze draai gevonden en werd de camper steeds meer je eigen ding. We gingen er ook mee om alsof die van onszelf was. Netjes schoonhouden, we hebben zelfs nog een bezem, borstel en een inloopmatje gekocht onderweg. Het was genieten van alles om je heen. Had je het gezien, dan ging je de volgende dag weer verder en wilde je nog langer blijven dan deden we dat. Nadat we Wenen hadden bezocht, begon het weer wat minder te worden. Er was regen op komst. Nou, geen probleem. Even samen overleggen en de volgende dag de boel weer op zijn plaats en weer verder. Oostenrijk is voor ons toch wel “de Alpen”. Na een dag reizen zijn we in het zuiden van Oostenrijk aangekomen en stonden we op een super mooie plek aan de Millstätter See. Het uitzicht en het prachtige meer maakte het fantastisch. Daar hebben we dan ook erg genoten en ook nog eens prachtig weer gehad. Veel gefietst, want ook die hadden we meegenomen.

Maar aan alles komt een eind en twee weken vliegen om. Zelfs de terugreis is nog vakantie met een camper.

Voor ons was dit een vakantie om met plezier op terug te kijken en zeker om nog eens weer te doen.

Dankzij mijn vriend, de advertentie van Camperverhuur Oortgiese, de goede service en de manier waarop wij geholpen werden, hebben wij dit jaar een fantastische vakantie gehad.