Sven en Kelly

Eindelijk op vakantie met de camper

Na een paar nachtjes slecht te hebben geslapen van de spanning maar vooral het enthousiasme dat we bijna met de camper op vakantie kunnen, is het dan zo ver. Op donderdag 16 juni konden we dan “onze” de super nette bijna nieuwe Fiat Ducato bus type01 ophalen! Na de nodige uitleg van Janno kon de reis beginnen!

Thuis nog even de zwembroek, wandelschoenen en de wielren fietsen  inpakken. En dan is het tijd om te gaan. Want het moment dat je “ On The road” bent, ben je echt op vakantie!

Maar wat waren we van plan?

Vooral veel plezier samen, lekker genieten van al het moois om ons heen en vooral niet te veel haast. Je bent tenslotte op vakantie en niet op de vlucht zoals men zegt. We hadden natuurlijk wel wat in gedachten en dat was langzaam naar de côte d’Azur.

Dezelfde dag zijn we nog laat vertrokken naar Duitsland. De eerste camping was een hardrock keiharde feest camping. Al zijn we normaal niet vies van een feestje, zijn we toch maar door gereden maar de volgende plek. Daar hebben we lekker savonds gewandeld langs de Rijn. De volgende ochtend rijden we verder naar Straatsburg Frankrijk.  Daar staan we op een city camp midden in het centrum zoals de naam al zegt. De fietsen konden mooi mee op de drager en hebben zo dus Straatsburg per fiets ontdekt. Wat een historie, die kathedraal is zo groot en zo mooi om in levende lijven te zien. Savonds Lekker het bedje weer in want de volgende dag gingen we weer verder en dit keer via Zwitserland naar Annecy in Frankrijk. En ja  toen kregen we te maken met tol poortjes dat was ons niet bekend, eerst stonden we al met de camper voor het verkeerde poortje maar zoals ze altijd zeggen : alles kump goed!! En gelukkig was dat ook zo!

Eenmaal aangekomen in Annecy reden we langs het super heldere blauwe meer op met de bus. Wat een beleving. Aangekomen op de camping ging het luifeltje weer uit en kwamen de biertjes op tafel, ja hier blijven we nog wel een extra nachtje. We vinden het wel weer tijd om verder te rijden naar Pont d’Arc in de Ardèche. Hier zijn we ook wat langer gebleven. Heerlijk gezwommen, gefietst, gewandeld na mooie uitkijk punten en watervallen gespot.  De bus kon de bergen  goed de baas.  Eenmaal aangekomen aan de côte A’zur zijn we bij mijn ouders langs geweest die stonden daar ook op een camping. Wat een luxe hadden we bij ons. Van die broekies in zo’n mooie camper bus!! Hier hebben we zon over uren gemaakt, pittoreske dorpjes bezocht en genoten van de lange avonden samen! Het was tijd om weer iets meer omhoog te gaan. We kwamen aan bij het Parc naturel regional du Verdon. Ik heb nog nooit zo’n azuurblauw meer gezien met parel witte stranden en een kloof waar je u tegen zegt. Hier hebben we heerlijk gewaterfietst. Op naar Avignon de historie tegemoet. En vanuit daar zijn we aan een stuk door 800km naar Saarburg Duitsland gereden. Het was Slecht weer die dag en de bus reed top, muziekje aan en gaan! In Saarburg stonden we haast Remi alleen op de wereld. Biertje los en genieten van het uitzicht. Volgende dag zijn we wezen rodelen en met de kabelbaan naar het dorpje geweest! Weer zo’n pracht..

dan is het nu echt tijd om naar huis te gaan.

De camper schoon gemaakt en zo konden we die de volgende ochtend inleveren bij Oortgiesen campers in Baak.

Wij hebben enorm genoten van de camper, de luxe en de vrijheid.

De ervaring was top en dit gaan we zeker nog eens doen.