Anja en Gerbert;Hall

Zo’n 3 jaar geleden begon er bij ons iets te kriebelen; dat camperen leek ons toch wel heel erg leuk. Wij zochten een bedrijf op dat busjes had omgebouwd en gingen uiteindelijk vol vertrouwen op pad! Helaas…het busje (met naar later bleek wel erg veel ervaring…) beschikte over zoveel mankementen dat wij bij thuiskomst zeiden “dit nooit meer”! Echter bleef het toch altijd wel een beetje kriebelen, dat vrije leven met een camper. Dit jaar besloten wij het dan ook heel anders aan te pakken, een goed bedrijf met “echte”campers daar gingen we naar op zoek! Na al vele goede verhalen te hebben gehoord besloten wij ter oriëntatie eens naar de open dag van Oortgiese te gaan. Daar aangekomen werden wij helemaal overweldigd door de fantastische campers en de gastvrijheid. Tja, toch maar eens informeren naar de beschikbaarheid dan….en ja, de 2 weken in september die onze voorkeur hadden, was de camper waar wij ons oog al op hadden laten vallen nog beschikbaar! Helemaal enthousiast hebben we gelijk de knoop doorgehakt! Toen kon het lange wachten beginnen… 8 September; eindelijk is de dag aangebroken! Vandaag de camper ophalen in Baak! Na wederom een warme ontvangst en een gedegen uitleg gingen wij op pad met een prachtige camper (type 4-1). Eerst naar huis om de camper in te pakken, en de volgende dag het grote avontuur tegemoet te gaan. Oostenrijk (Karinthië) zou ons reisdoel worden! Op de eerste dag rustig aangedaan en ons oog laten vallen op een fraaie camping in de buurt van Cochem, om rustig alles eens te kunnen uitproberen. Dat was echter nog niet zo makkelijk! Gelijk met ons bezoek had men daar in de buurt namelijk de wijnfeesten gepland! Geen plekje te vinden! Uiteindelijk vonden we nog 1 fraai plekje op een camperplaats pal aan de Moezel. Best wel spannend, gelijk zonder voorzieningen in de buurt! Maar heerlijk wakker geworden met uitzicht op de Moezel en wijnranken. Na een paar dagen te hebben gehad die vooral in het teken stonden van files (maar zelfs dat is minder erg met een camper, alles wat je nodig hebt binnen handbereik!) bereikten we eindelijk onze eerste plek in Karinthië aan de Millstattersee. Na een paar fraaie dagen zijn we verder gereden naar de Ossiachersee, waar we wederom op een fraaie stek een aantal dagen hebben doorgebracht. Wat een luxe om alles bij je te hebben en wanneer je maar wilt door te kunnen rijden naar weer een nieuwe geweldige plek! Na nog een aantal van de ruim 200 aanwezige meren te hebben gezien besloten we dat het tijd werd om een ander soort cultuur op te snuiven; Wenen wilden we graag zien! In wenen de camper geinstalleerd op een camperplaats in de stad. Dit keer geen mooi uitzicht (je raakt op een gegeven moment verwend…), maar met de metro op slechts een paar honderd meter afstand alles wat je nodig hebt voor een stadsbezoek! Na 2 dagen te hebben genoten van alles wat Wenen heeft te bieden werd het langzaam weer tijd om in een aantal etappes huiswaarts te rijden. Hiervoor nu eens niet de geijkte route via het Ruhrgebied, maar (tip!) via het oosten van Duitsland. Relaxed rijden via mooie snelwegen. Na overnachtingen in o.a. het Thuringerwald en het Teutoburgerwald kwamen wij uiteindelijk bijna 2 weken later Nederland weer binnen rijden. Een geweldige ervaring rijker! Na de camper weer net zo brandschoon te hebben gemaakt als dat we deze mee hadden gekregen, de volgende dag de camper (met pijn in het hart) weer ingeleverd bij Janno. Wat een succesverhaal is dit geweest! Voor ons zal deze reis zeker nog eens een vervolg krijgen. En ja, ook dan weer bij de firma Oortgiese!