Gerrit & Jenny; Borculo

Eindelijk was het zover.

Dit werd onze tweede reis met een camper van de mannen van Oortgiese.
3 Mei zijn we begonnen aan onze reis richting de Toscane. Deze reis zouden we al in september 2018 gaan maken maar helaas door omstandigheden hebben toen de reis moeten afzeggen. Maar gelukkig konden we het doorschuiven naar Mei 2019. Niets is een probleem voor Janno en Joost ze proberen overal een oplossing voor te vinden.

Na alles ingepakt te hebben, reden we in de middag richting Duitsland waar we eerst een stop zouden maken bij de Bodensee om daar een aantal fietstochten te maken. Helaas toen we goed en wel op weg waren begon het onwijs te regenen en daar kwam geen eind aan. We hebben toen meteen het besluit genomen maar door te rijden richting de Toscane.

De volgende dag kwamen we aan bij het meer van Lugano waar het bitter koud was en we volgende morgen het ijs op de ramen zat. Even de kachel aan en een lekker ontbijtje en we waren weer in vakantiestemming. Hoe heerlijk is het dat de camper al deze luxe heeft.

Op ons gemak zijn naar de kust van Italie gereden om in Rapallo een plekje te vinden waar we van daar uit fietstochten wilden maken. We hebben 2 dagen genoten van zon , wind en prachtige tochten. Nadat we ook de Cinque Terre nog hadden bezocht bleek dat de weergoden ons niet zo goed gezind waren. De weer berichten voorspelden niet veel goeds. Op de kaart gekeken weeronline geraadpleegd om te kijken waar is het wel aangenaam was, hebben we het besluit genomen, morgen pakken we in en reizen door naar de Cote d’Azur .

We hebben prachtige landschappen gezien en over hele enge bruggen hoog boven het land gereden de chaotische stad Genua door kruist, niets was onze camper te veel. Aan de Franse kust aangekomen hebben we een prachtige plek gevonden aan de kust. Het zonnetje scheen en de stoeltjes konden eindelijk naar buiten en de fietsen uit de garage gehaald. We hebben prachtige fietstochten gemaakt en heel erg genoten van het Franse leven, wijn, kaas en heerlijk stokbrood.

Onze camper genoot met ons mee. Hij koesterde zich heerlijk in het zonnetje en gaf ons warmte en gezelligheid daarvoor terug. Helaas aan alles komt een eind en na afscheid te hebben genomen van de Middellandse zee zijn we in slow motion weer richting Nederland gereist. Het was weer een geweldige vakantie.

Veel gezien en beleefd. Weer een super camper mee gehad en met de zekerheid dat de mannen Janno en Joost altijd klaar staan met raad en daad mocht er iets zijn, is dit zeker voor herhaling vatbaar.